Stäng

Access Rehab

Kostnad och bokningsinformation

Här hittar du information om hälsodeklarationen, priser och betalningsförfarande. Vi har också valt att besvara några vanligt förekommande frågor som vi hoppas kan vara till hjälp för dig som planerar att besöka oss. Varmt välkommen!

Första besöket
Innan ditt första besök hos oss önskar vi att du fyller i en hälsodeklaration där du får svara på frågor om eventuella sjukdomar, skador , mediciner och tidigare behandlingar. I samband med din bokning får du ett mail med en länk så du kan göra det på nätet. Har du inte möjlighet att göra det innan så kan du fylla i den när du kommer till oss. Vänligen kom ca 10 min innan i så fall så du hinner göra det.

Priser

Nybesök/återbesök/akutbesök 750 kr
Nybesök/återbesök/akutbesök Falun 720 kr
Besök + Ultraljudsundersökning
990 kr. Behandlingen utförs på vår klinik i Hammarby Sjöstad.
Stötvågsbehandling 
Förstagångsbesök 750 kr
Förstagångsbesök Falun 720 kr
Återbesök 470 kr.
Behandlingen utförs i Hammarby Sjöstad, Falun, Karlskrona

Massage/idrottsmassage
850 kr för 55 min , 485 kr för 25 min
Klippkort 10 ggr massage 55 min 6.800 kr
Klippkort 5 ggr massage 55 min 3.825 kr
Klippkort 10 ggr massage 25 min 4.120 kr
Klippkort 5 ggr massage 25 min 2.185 kr

Massage Karlskrona 820 kr för 55 min, 460 kr för 25 min
Massage Falun 750 kr för 55 min, 460 kr för 25 min

Graviditetsmassage
850 kr för 55 min , 485 kr för 25 min
Klippkort 3 ggr massage 55 min 2.425 kr
Klippkort 3 ggr massage 25 min 1.385 kr

Akupunktur
4 behandlingstillfällen á 640 kr = 2.560:-

Personlig träning
800 kr för 55 min
klippkort 10 ggr 6800 kr
klippkort 5 ggr 3600 kr

Samtalsstöd med idrottspsykologisk inriktning
980 kr för 60 min. Tjänsten erbjuds endast på kliniken i Hammarby Sjöstad.

Screening 1.500 kr – inkluderar 2 besök
Vad är en screening?
Löpning på Alter G – kostnad och info – Erbjuds endast på kliniken i Vasastan.

Rabatter – gäller endast för privat vård
Pensionärsrabatt  10%
Studentrabatt 10% –  mot uppvisande av studentleg.

Dessa rabatter kan inte kombineras med andra rabatter.

Betalning 
Vi accepterar kortbetalning, Swish och presentkort.
För att ansöka om ett företagskonto (gäller ej privatpersoner) klicka här
OBS Frikort gäller ej på kliniken i Stockholm

Avbokning
Behöver du ändra eller avboka din tid ber vi dig göra detta senast 24 timmar innan din behandling. Du avbokar din tid via en länk på din bokningsbekräftelse som skickas via mail eller genom att ringa oss på 010-202 30 20 eller kontakta din terapeut direkt via hens mail. Vid utebliven eller sen avbokning debiteras fullt arvode.

Presentkort
Du vet väl att du kan köpa presentkort hos oss till någon du bryr dig om. Beställ ditt presentkort här!

Friskvårdsbidrag
Du är varmt välkommen att använda ditt friskvårdsbidrag hos oss – vi samarbetar med ePassi, Benify, Min friskvård, Edenred och Wellnet. Till dig som har friskvårdsbidrag som en förmån på jobbet vill vi vara noga med att påpeka att detta bidrag är just ett bidrag till friskvård, dvs behandlingar i friskvårdande/förebyggande syfte. På våra kliniker kan våra behandlingar delas upp i två kategorier: friskvårdsbehandlingar och sjukvårdsbehandlingar. De friskvårdande behandlingarna är massage, PT-timmar, löpanalys och screening och det är för dessa behandlingar som frisvårdsbidraget får användas. Skulle du som patient som besökt oss och använt friskvårdspengar även få ett behov att söka upp någon av våra terapeuter för en sjukvårdsbehandling, ska denna behandling betalas enligt vårt ordinarie betalningsförfarande. Här gäller alltså inte friskvårdsbidraget. Fråga oss gärna om något är oklart kring detta.

Frågor och svar

Naprapat, sjukgymnast, kiropraktor… vilken terapeut ska jag välja?
Vad är skillnaden mellan en naprapat, en sjukgymnast/fysioterapeut och en kiropraktor? Vem är bäst att boka för mitt specifika besvär? Dessa frågor ställer sig många som ringer till oss och det finns tyvärr inget enkelt svar att ge. Det finns självklart skillnader i utbildningarna av dessa tre yrkeskategorier och det finns skillnader i erfarenhet och kompetens mellan olika individer, oavsett profession. Så vem passar då bäst för dina besvär?

På Access Rehab arbetar vi alla terapeuter efter den senaste evidensen. Vi har regelbundna diskussioner i teamet kring diagnos, behandling, uppföljning och individuella handlingsplaner och strävar mot samförstånd kring dessa områden. Det betyder i klartext att det egentligen inte ska spela någon större roll vem av oss du väljer för dina besvär. Vår rekommendation blir därför att du ska söka efter en lämplig tid i schemat och boka den terapeuten som är ledig!

Jag har tidigare fått behandling av min terapeut X. Nu har jag lite nya problem. Hur når jag X för att få prata lite om problemen?
Enklaste sättet att få tag i en specifik terapeut är att maila. Under medarbetare hittar du kontaktuppgifterna till din terapeut.

Akutbesök/förstagångsbesök eller återbesök?
Jag har lite ont i ett knä och haft det ett tag. För två år sedan var jag på en behandling  på kliniken i Vasastan. Jag ser att det finns tider på kliniken i Hammarby Sjöstad på onsdag. Ska jag boka en akuttid, nybesök eller ett återbesök?
Vi har alltid några akuttider tillgängliga för dig som vill ha snabb hjälp vid ett akut besvär. Dessa besökstider är lite mer begränsade tidsmässigt. Både akutbesök och förstagångsbesök följs ofta av ett återbesök som bokas in i samråd med din terapeut. Om du har drabbats av ett nytt besvär som inte är av akut karaktär eller om det gått en längre tid sedan du var hos oss sist men besväret har återkommit rekommenderar vi att du bokar in ett förstagångsbesök.

Jag har fått en remiss. Kan jag använda den hos er?
Vi tar emot alla remisser men debiterar enligt vår kostnad. Vi samarbetar också med en rad olika försäkringsbolag och tar emot samtliga remisser från dessa enligt de bestämmelser som gäller för respektive bolag. . Se vilka de är och vilka bestämmelser som gäller här.