Stäng

Access Rehab

Kostnad och bokningsinformation

Här hittar du information om hälsodeklarationen, priser och betalningsförfarande. Vi har också valt att besvara några vanligt förekommande frågor som vi hoppas kan vara till hjälp för dig som planerar att besöka oss. Varmt välkommen!

Första besöket
Innan ditt första besök hos oss önskar vi att du fyller i en hälsodeklaration där du får svara på frågor om eventuella sjukdomar, skador , mediciner och tidigare behandlingar. I samband med din bokning får du ett mail med en länk så du kan göra det på nätet. Har du inte möjlighet att göra det innan så kan du fylla i den när du kommer till oss. Vänligen kom ca 10 min innan i så fall så du hinner göra det.

Priser

Förstagångsbesök 720 kr
Förstagångsbesök Falun 695 kr
Återbesök 720 kr
Återbesök Falun 695 kr

Nyhet! Videokonsultation
450kr för 20 min

Besök + Ultraljudsundersökning
900 kr. Behandlingen utförs på vår klinik i Vasastan.

Stötvågsbehandling 
Förstagångsbesök 720 kr
Förstagångsbesök Falun 695 kr
Återbesök 400 kr.
Behandlingen utförs i Hammarby Sjöstad, Falun, Karlskrona och Järnavik.

Massage/Idrottsmassage
830 kr för 55 min , 475 kr för 25 min
Klippkort 10 ggr massage 55 min 6.640 kr
Klippkort 5 ggr massage 55 min 3.735 kr
Klippkort 10 ggr massage 25 min 4.040 kr
Klippkort 5 ggr massage 25 min 2.135 kr

Massage Karlskrona och Järnavik 800 kr för 55 min, 450 kr för 25 min
Massage Falun 700 kr för 55 min, 450 kr för 25 min

Graviditetsmassage
830 kr för 55 min , 475 kr för 25 min
Klippkort 3 ggr massage 55 min 2.365 kr
Klippkort 3 ggr massage 25 min 1.355 kr

Personlig träning
780 kr för 55 min
klippkort 10 ggr 6750 kr
klippkort 5 ggr 3500 kr

Samtalsstöd med idrottspsykologisk inriktning
980 kr för 60 min. Tjänsten erbjuds endast på kliniken i Hammarby Sjöstad.

Screening 1.500 kr – inkluderar 2 besök
Vad är en screening?
Löpning på Alter G – kostnad och info – Erbjuds endast på kliniken i Vasastan.

Rabatter – gäller endast för privat vård
Pensionärsrabatt  10%
Studentrabatt 10% –  mot uppvisande av studentleg.

Dessa rabatter kan inte kombineras med andra rabatter.

Betalning 
Vi accepterar kortbetalning, Swish och presentkort.
För att ansöka om ett företagskonto (gäller ej privatpersoner) klicka här
OBS Frikort gäller ej

Avbokning
Behöver du ändra eller avboka din tid ber vi dig göra detta senast 24 timmar innan din behandling. Du avbokar din tid via en länk på din bokningsbekräftelse som skickas via mail eller genom att ringa oss på 010-202 30 20 eller kontakta din terapeut direkt via hens mail. Vid utebliven eller sen avbokning debiteras fullt arvode.

Presentkort
Du vet väl att du kan köpa presentkort hos oss till någon du bryr dig om. Beställ ditt presentkort här!

Friskvårdsbidrag
Du är varmt välkommen att använda ditt friskvårdsbidrag hos oss – vi samarbetar med Actiway/ePassi, Benify, Min friskvård och Wellnet. Till dig som har friskvårdsbidrag som en förmån på jobbet vill vi vara noga med att påpeka att detta bidrag är just ett bidrag till friskvård, dvs behandlingar i friskvårdande/förebyggande syfte. På våra kliniker kan våra behandlingar delas upp i två kategorier: friskvårdsbehandlingar och sjukvårdsbehandlingar. De friskvårdande behandlingarna är massage, PT-timmar, löpanalys och screening och det är för dessa behandlingar som frisvårdsbidraget får användas. Skulle du som patient som besökt oss och använt friskvårdspengar även få ett behov att söka upp någon av våra terapeuter för en sjukvårdsbehandling, ska denna behandling betalas enligt vårt ordinarie betalningsförfarande. Här gäller alltså inte friskvårdsbidraget. Fråga oss gärna om något är oklart kring detta.

Frågor och svar

Jag har tidigare fått behandling av min terapeut X. Nu har jag lite nya problem. Hur når jag X för att få prata lite om problemen?
Enklaste sättet att få tag i en specifik terapeut är att maila. Under medarbetare hittar du kontaktuppgifterna till din terapeut.

Akutbesök/förstagångsbesök eller återbesök?
Jag har lite ont i ett knä och haft det ett tag. För två år sedan var jag på en behandling  på kliniken i Vasastan. Jag ser att det finns tider på kliniken i Hammarby Sjöstad på onsdag. Ska jag boka en akuttid, nybesök eller ett återbesök?
Vi har alltid några akuttider tillgängliga för dig som vill ha snabb hjälp vid ett akut besvär. Dessa besökstider är lite mer begränsade tidsmässigt.
Om du har drabbats av ett nytt besvär som inte är av akut karaktär eller om det gått en längre tid sedan du var hos oss sist,  men besväret har återkommit, rekommenderar vi att du bokar in ett förstagångsbesök.
Både akutbesök och förstagångsbesök följs ofta av ett återbesök som bokas in i samråd med din terapeut.

Jag har fått en remiss. Kan jag använda den hos er?
Vi tar emot alla remisser men debiterar enligt vår kostnad. Vi samarbetar också med en rad olika försäkringsbolag och tar emot samtliga remisser från dessa enligt de bestämmelser som gäller för resp bolag. . Se vilka de är och vilka bestämmelser som gäller här.