Stäng

Access Rehab

Kostnad och bokningsinformation

Varmt välkommen att boka din tid genom att klicka på någon av våra bokningsknappar ovan! På den här sidan hittar du också information om hälsodeklarationen, priser och betalningsförfarande. Vi har också valt att besvara några vanligt förekommande frågor som vi hoppas kan vara till hjälp för dig som planerar att besöka oss.

Första besöket
Innan ditt första besök hos oss önskar vi att du fyller i en hälsodeklaration där du får svara på frågor om eventuella sjukdomar, skador , mediciner och tidigare behandlingar. I samband med din bokning får du ett mail med en länk så du kan göra det på nätet. Har du inte möjlighet att göra det innan så kan du fylla i den när du kommer till oss. Vänligen kom ca 10 min innan i så fall så du hinner göra det.

Priser

Nybesök/återbesök/akutbesök  835 kr
Nybesök/återbesök/akutbesök Falun  800 kr
Akutbesök helg + 115 kr = 950 kr
Besök + Ultraljudsundersökning
1010 kr. Behandlingen utförs på vår klinik i Hammarby Sjöstad.
Stötvågsbehandling 
Förstagångsbesök  835 kr
Förstagångsbesök Falun  800 kr
Återbesök 525 kr
Behandlingen utförs i Hammarby Sjöstad, Falun, Karlskrona

Massage/idrottsmassage Stockholm och Karlskrona
1130 kr för 55 min , 710 kr för 25 min
Klippkort 10 ggr massage 55 min 9040 kr
Klippkort 5 ggr massage 55 min 5085 kr
Klippkort 10 ggr massage 25 min 6035 kr
Klippkort 5 ggr massage 25 min  3195kr

Massage/idrottsmassage Falun
Massage Falun 850 kr för 55 min, 560 kr för 25 min
Klippkort 10 ggr massage 55 min  6800 kr
Klippkort 5 ggr massage 55 min 3825 kr
Klippkort 10 ggr massage 25 min 4760 kr
Klippkort 5 ggr massage 25 min 2520 kr

Graviditetsmassage Stockholm 
1130 kr för 55 min , 710 kr för 25 min
Klippkort 3 ggr massage 55 min 3050 kr
Klippkort 3 ggr massage 25 min 2025 kr

Graviditetsmassage Karlskrona
950 kr för 55 min , 625 kr för 25 min
Klippkort 3 ggr massage 55 min 2565 kr
Klippkort 3 ggr massage 25 min 1780 kr

Graviditetsmassage Falun
850 kr för 55 min, 560 kr för 25 min
Klippkort 3 ggr massage 55 min 2295 kr
Klippkort 3 ggr massage 25 min 1595 kr

Akupunktur
4 behandlingstillfällen á 640 kr = 2.560:-

Personlig träning
830 kr för 55 min
klippkort 10 ggr 7055 kr
klippkort 5 ggr 3735 kr

Analys inför träningsupplägg 1.500 kr

Samtalsterapeut
800 kr. Tjänsten erbjuds endast på kliniken i Falun

Rabatter – gäller endast för privat vård
Pensionärsrabatt  10%
Studentrabatt 10% –  mot uppvisande av studentleg.

Dessa rabatter kan inte kombineras med andra rabatter.

Betalning 
Vi accepterar kortbetalning, Swish och presentkort.
För att ansöka om ett företagskonto (gäller ej privatpersoner) klicka här
OBS Frikort gäller ej på kliniken i Stockholm

Avbokning
Behöver du avboka din tid ber vi dig göra detta senast 12 timmar innan din behandling. Du avbokar din tid via en länk på din bokningsbekräftelse som skickas via mail eller på vår hemsida eller genom att ringa oss på 010-202 30 20 (prata in ett meddelande om ingen svarar – vi ser klockslaget på vår telefonsvarare) eller kontakta din terapeut direkt via hens mail. Vid sen avbokning debiteras 300:- + 50:- faktureringsavgift. Vid uteblivet besök debiteras fullt arvode + 50:- faktureringsavgift.

Presentkort
Du vet väl att du kan köpa presentkort hos oss till någon du bryr dig om. Beställ ditt presentkort här!

Friskvårdsbidrag
Du är varmt välkommen att använda ditt friskvårdsbidrag hos oss – vi samarbetar med ePassi, Benify och Wellnet. Till dig som har friskvårdsbidrag som en förmån på jobbet vill vi vara noga med att påpeka att detta bidrag är just ett bidrag till friskvård, dvs behandlingar i friskvårdande/förebyggande syfte. På våra kliniker kan våra behandlingar delas upp i två kategorier: friskvårdsbehandlingar och sjukvårdsbehandlingar. De friskvårdande behandlingarna är massage, PT-timmar och Anlys inför träningsupplägg och det är för dessa behandlingar som frisvårdsbidraget får användas. Skulle du som patient som besökt oss och använt friskvårdspengar även få ett behov att söka upp någon av våra terapeuter för en sjukvårdsbehandling, ska denna behandling betalas enligt vårt ordinarie betalningsförfarande. Här gäller alltså inte friskvårdsbidraget. Fråga oss gärna om något är oklart kring detta.

Rullstol
Alla ska känna sig välkomna till oss varför såklart vi har ett rullstolsanpassat utrymme på våra kliniker.

Frågor och svar

Naprapat, sjukgymnast, kiropraktor… vilken terapeut ska jag välja?
Vad är skillnaden mellan en naprapat, en sjukgymnast/fysioterapeut och en kiropraktor? Vem är bäst att boka för mitt specifika besvär? Dessa frågor ställer sig många som ringer till oss och det finns tyvärr inget enkelt svar att ge. Det finns självklart skillnader i utbildningarna av dessa tre yrkeskategorier och det finns skillnader i erfarenhet och kompetens mellan olika individer, oavsett profession. Så vem passar då bäst för dina besvär?

På Access Rehab arbetar vi alla terapeuter efter den senaste evidensen. Vi har regelbundna diskussioner i teamet kring diagnos, behandling, uppföljning och individuella handlingsplaner och strävar mot samförstånd kring dessa områden. Det betyder i klartext att det egentligen inte ska spela någon större roll vem av oss du väljer för dina besvär. Vår rekommendation blir därför att du ska söka efter en lämplig tid i schemat och boka den terapeuten som är ledig!

Jag har tidigare fått behandling av min terapeut X. Nu har jag lite nya problem. Hur når jag X för att få prata lite om problemen?
Enklaste sättet att få tag i en specifik terapeut är att maila. Under medarbetare hittar du kontaktuppgifterna till din terapeut.

Akutbesök/förstagångsbesök eller återbesök?
Jag har lite ont i ett knä och haft det ett tag. För två år sedan var jag på en behandling  på kliniken i Vasastan. Jag ser att det finns tider på kliniken i Hammarby Sjöstad på onsdag. Ska jag boka en akuttid, nybesök eller ett återbesök?
Vi har alltid några akuttider tillgängliga för dig som vill ha snabb hjälp vid ett akut besvär. Dessa besökstider är lite mer begränsade tidsmässigt. Både akutbesök och förstagångsbesök följs ofta av ett återbesök som bokas in i samråd med din terapeut. Om du har drabbats av ett nytt besvär som inte är av akut karaktär eller om det gått en längre tid sedan du var hos oss sist men besväret har återkommit rekommenderar vi att du bokar in ett förstagångsbesök.

Jag har fått en remiss. Kan jag använda den hos er?
Vi tar emot alla remisser men debiterar enligt vår kostnad. Vi samarbetar också med en rad olika försäkringsbolag och tar emot samtliga remisser från dessa enligt de bestämmelser som gäller för respektive bolag. . Se vilka de är och vilka bestämmelser som gäller här.